Vakna upp piggare

Visserligen börjar vi gå mot ljusare tider, men fortfarande är det plågsamt mörkt när klockan ringer på morgonen. För att göra det lite lättare att vakna kan man använda en väckarklocka med gryningsstimulator. En lampa börjar sakta tändas en stund innan klockan ringer, vilket gör att kroppen hinner förbereda sig på att vakna. Det finns en mängd olika väckningslampor på marknaden, och här nedan kan du se några. Själv har jag prövat Sunrise System 100 från Nordic light care. Dock råkade jag koppla på en lampa som var felkopplad, vilket gjorde att hela väckarklockan gick åt skogen. Efter att ha nu sovit utan så känner jag att vi verkligen skulle behöva investera i en ny. Det blir faktiskt lite lättare att vakna.



1. Philips Wake up light HF3463 (ca 899 kr)  2. Philips Wake up light HF 3475 (ca 1 299 kr)  3. Medisana Väckningslampa med radio (ca 995 kr)  4. God morning light (899 kr)  5. Bodyclock Starter 25 (1 195 kr)  6. Sunrise System 100 som du kopplar till din egna nattdukslampa  (990 kr)

Kommentarer
Postat av: Ulla

Ja, det gå bra att lura kroppen lite och bli lite piggare. Dessutom är nummer 5 ganska snygg...

2009-01-04 @ 15:18:53

Prenumerera gärna på min blogg:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0