Utmanad

Johanna på Missfixtrix har skickat mig en utmaning. Min första, så den var jag ju tvungen att utföra. Reglerna är som följer:

Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/(o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar.


8 fakta om mig:

1. Jag älskar raka linjer. Brukar ofta rätta till sakerna på soffbordet så att de ligger rakt och prydligt (sen tycker någon att det är himla kul att vrida på fjärrkontrollen, så att jag får vrida tillbaka den sen igen).


2. Jag är ambitiös och har ofta ganska höga krav på mig själv. Som motpol kan jag vara ganska bekväm, vilket istället resulterar i dåligt samvete för allt jag inte gjort...


3. Jag älskar att bo i lägenhet inne i stan, men jag drömmer ändå om en sommarstuga någonstans vid vattnet - som jag kan inreda på ett helt annat sätt än hemma. Den ska vara mer lantlig (såklart), med blått gammalt porslin och gamla, vita (såklart), möbler.


4. Jag är otålig och vill oftast få allt gjort just nu - speciellt om jag fått något inredningsanfall. Som tur är kan min sambo hålla mig tillbaka från att sätta upp hyllor med dubbelhäftande istället för att borra bara för att det är för sent (det har i och för sig inte hänt... ännu).


5. Jag har en passion för att skriva listor och lappar. På jobbet har jag skrivbordet fullt av post it-lappar. Strukturerad kallar jag den egenskapen för...


6. Jag har nyss tagit svart bälte i Taekwon-do. Så min fritid splittras mellan träning, pyssel och bloggande (och andra "måsten" såklart).


7. När jag skulle börja skriva på punk 7 tappande jag ut halva koppen te, så denna punkt fick istället dedikeras till mitt tedrickande (jag dricker inte kaffe nämligen).


8. Så på punkt 8 istället kan jag erkänna att jag älskar choklad :)


Jag utmanar i min tur (hoppas ingen hunnit före)


Mitt vita hus

Carlsson Karlsson

Cactusvit

Raka linjer

Jennys hus

Designdrömmar

Nytt läge

Byrackabloggen


Kommentarer
Postat av: Linruz

Kul att läsa lite om personen bakom bloggen.

Ha en mysig kväll. Kram kram

2009-02-10 @ 18:28:07
URL: http://www.linruz.wordpress.com
Postat av: Johanna

Inte dåligt med svart bälte... Gjorde i alla fall mig imponerad. Undra om det där med lappbeteendet är tjejrelaterat :) Kul att du antog utmaningen.

2009-02-10 @ 18:51:26
URL: http://www.missfixtrix.com
Postat av: Hanna

jag tar på mig uppdraget =)

2009-02-10 @ 19:57:16
URL: http://www.blandvackrafjall.blogspot.com
Postat av: Fridas favoriter

Missade att du också var utmanad av MissFixtrix, så jag utmanade dig på samma sak nu. Det kan du ju snabbt borte ifrån ;) Roligt att läsa lite om dig :)

2009-02-10 @ 22:37:26
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Postat av: Frida

Vi har förresten inte bestämt köksleverantör än. Vet bara att vi inte kan ha ikeas skåp för de finns inte tillräckligt höga. Eftersom köket har rundningar efter trappuppgången och lite konstiga hörn är det bara en liten yta vi kan bygga på. Därför måste vi bygga skåpen på höjden, för högt i tak har vi.



Tror annars på att beställa skåpen hos en leverantör och pussla ihop resten på egen hand. Känns lite som en charterresa med all inclusive när man köper rubbet på ett och samma ställe. Bänkskiva i granit kan man ju beställa mycket billigare hos ett stenhuggeri än hos köksförsäljaren. Åååh, alla dessa val skratt, roligt, men oj så snurrigt. Hade varit kul att höra lite mer om dina planer, kanske kan snappa upp några idéer där :) Kram

2009-02-11 @ 20:56:23
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/

Prenumerera gärna på min blogg:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0