Spahelg på designhotell

I helgen har jag och min sambo varit på Spa på Sant Jörgen Park Resort. Underbart att få koppla av i så vacker miljö! Rummet, som hade utsikt över Göteborg, var inrett bla med en Myranstol och en vacker vit tv från Lava (ni vet ju att jag älskar vit tv). Nere i lobbyn stod två äggetfåtöljer och en stor variant av Eero Aarnios Puppy. Möblerna i hotellet är nästan uteslutande svenska och skandinaviska, bla från Svensson i Lammhult, Swedese, Källemo och klassisk dansk design av Arne Jacobsen och Paul Kjaerholm.
I spa-avdelningen finns det mesta man kan önska, bla utomhuspool, flera olika bastu, kallbad och tropisk dusch. Tyvärr drogs uppevelsern ner av att det var alldelese för mycket människor i spa-avdelningen, och det som skulle vara en Quiet zone lät mer som en kackel zone... Men vackert var det i alla fall.







Bilder: Anna - Hundra kvadrat



Kommentarer
Postat av: Dahlarna

Åh vilket läckert ställe ni har varit på! Hoppas att du får en bra vecka!

2009-02-22 @ 23:00:46
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Prenumerera gärna på min blogg:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0