Operation renovering hall

Vi hade en vattenläcka på lilla toaletten, som resulterade i att vi var tvugna att bryta upp allt golv i hallen och ha en avfuktare på dygnet runt i en vecka. Detta tog jag som ett tecken på att hallen ändå var redo på att göras om, och operation hallrenovering inleddes. Gamla strukturtapeten revs ner och de gamla skåpen togs bort. Väggarna blev istället vita och nya skåp inhandlades på IKEA. Eftersom jag ville att skåpen skulle smälta in som en vägg, fick min kära svärfar bygga en list som vi satte upp mot taket. På kortsidan satte vi även in en hylla där vi kan placera alla våra snygga sneakers  - det är ju ett par stycken. Skåpen tapetserades sedan med en vacker tapet från Osborn & Little och lackades för att bli extra tålig. Diskreta handtag gör att man nästan inte ser att det är skåp.

På en vägg i hallen har det otroligt läckra trädet Tree från Swedese fått en hedersplats. På baksidan har vi fäst fyra diodlister som kan lysa i olika färger. På bilden ser man trädet i en julröd skepnad.

(Bilden längst ner visar min samling av små Hello Kitty figurer som sitter på spegeln. Och nej, jag har inte barn....;)



Bilder: Anna - Hundra kvadrat

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jätte snygg tapet:) Har den svart-röda versionen i vardagsrummet!

2009-01-07 @ 12:50:34
URL: http://greenrealm.blogg.se/
Postat av: Fridas favoriter

Vad snyggt det blev! :) Själv har jag just ramat in en provbit av tapeten och satt upp i köket i väntan på renoveringen. Har sneglat på den i över ett år nu utan att tröttna, så det ska nog bli bra. Den beiga är också himla snygg och effektfull, men samtidigt lagom diskret.

2009-02-16 @ 10:29:06
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/

Prenumerera gärna på min blogg:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0