Egenbyggd sänggavel


Vi har försökt oss på att bygga en egen sänggavel. Skönt för huvudet och så ramar det in sängen fint. Och det var lättare än vad jag trodde faktiskt. Köpte två spjälsängsmadrasser som vi limmade ihop (billigare än att köpa en måttbeställd) och fäste på en masonitskiva. Satte fast en ram runtomkring så att tyget spände fint runt kanterna. Sen var det bara att häfta fast tyget. Använder ni ett ljust tyg kan det vara bra att fästa ett vitt tyg under för att dölja ev kanter eller om madrassen blir gul med tiden (för det blev visst vår :)
Skrev (tänkte först brodera, men det blev lika fint när jag skrev) den passande titeln på en av mina favoritlåtar av Depeche Mode på ovansidan.


Kommentarer
Postat av: Bodil

Vad supersnyggt det blev! Vi är också på gång och ska bygga en liknande sänggaveln. Blev lite nyfiken på vilka mått er gavel har och var ni köpte madrasserna?

2011-03-06 @ 22:18:01
URL: http://gladjeamnen.blogg.se/
Postat av: Anna - Hundra kvadrat

Gaveln är lika bred som sängen, 180 cm, och 115 cm hög. Madrass har vi bara på den delen som sticker upp, och det är ca 60 cm. Madrasserna är spjälsängsmadrasser från Ikea som vi limmat ihop. Det blev billigast så (och funkar lika bra).

2011-03-09 @ 19:17:19
URL: http://hundrakvadrat.blogg.se/
Postat av: Katarina

Vilken snygg tapet? Vad är det för en? :)

2012-12-04 @ 12:54:21

Prenumerera gärna på min blogg:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0