Jag drömmer om en eldstad hemma

Jag vet att jag kanske är lite sent ute beträffande årstiden, men jag måste ändå lägga ut ett inlägg om eldstäder. Jag har bott i lägenhet i hela mitt liv och har alltid varit avundsjuka på dom som bott i hus och har haft en eldstad. Värmen, ljudet och rörelsen fascinerar mig (det är likadant med porlande vattenkällor. När vi skaffar hus nån gång vill jag ha en vattentrappa i trädgården). För oss som inte har tillgång till en skorsten i lägenheten finns det ju nu eldstäder som brinner på etanol. Istället för sotiga lågor bildas det vid förbränning ofarlig vattenånga och koldioxid. Det finns dessutom riktigt snygga varianter, som kan användas som en inredningsdetalj och som rumsavdelare.  Min sambo säger dock att dom luktar illa och vill inte att vi skaffar en sådan. Så jag får väl fortsätta att leva med min brasdvd-skiva...


Den runda heter Globe och kommer från Vauni. Till höger finns en annan rund (som skulle vara snygg hemma!) som heter Chime och kommer från Blomus.

Nere till vänster ser ni Iittalas Fireplace som kan placeras på ett bord och den nere till höger heter Divider och är också från Vauni.


Kommentarer

Prenumerera gärna på min blogg:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0